Dnes Vás, v avizovaném stylu psaní, chci seznámit s praktikami operátora, který funguje na našem trhu. A věřte, že si nemíním brát servítky, ač jsem byl jeho zákazníkem od roku 2008. Jenom nevím, který případ je více „odstrašující“. Má zkušenost je kratší, napíši raději story mé kamarádky.
Dlouholetá zákaznice, dokonce i rok souhlasí. V době počátku rojení operátorů si pořídila pevnou linku s internetem - u zeleného mužíka U:fona.
Dodaný modem zajišťoval telefonní přenos (bezdrátový) včetně internetu. Cena odpovídala kvalitě a rychlosti přenosu. K současným se nemůže ani v jednom parametru porovnat. Zvykla si na „šneka“, jak přátelům komentovala. Není žádnou internetovou přebornicí a pro její e-mailovou korespondenci či pokecání na skype (bez kamery) stačilo. Videa sledovala na „počkání“. Že neznáte? Ani já, ale u kamarádky zažil. Stále se zastavovalo (načítalo do paměti), kousek běželo, načítalo atd. Pomalu jsem měl strach, že zapomenu již prošlý obsah.
„To je normál“ kvitovala se stoickým klidem majitelka „ jsem zvyklá“.
V polovině ledna začaly problémy se „šnekem“ alias zeleným mužíkem. Internet se načítal tak mizerně, až ho to přestalo bavit. Pevná fungovala, tak jsem byl požádán, vzhledem k hodinovým zkušenostem, o možnou opravu.
Řeknu vám, byla to tvrdá řehole, zelenáč kličkoval profesionálně. Občas jsem musel použít i slovník neandrtálců. Když jsem se na zákaznické lince probojoval k technikovi a provedl jím avizované testy, zjištěno, že je vadný router. Jelikož majitelem je „již“ zákaznice, nabídnut nový za nehoráznou cenu kolem 3000 Kč. Sdělil majitelce a ta málem omdlela. Běžela jí právě dvouletá smlouva, v jejím průběhu jí pan U:fon za obě služby slevoval „celých“ 50 Kč/měsíčně. Za věrnost a prodloužení služby. Ale opatrně – jenom 12 měsíců. V době, kdy jí „havaroval“ net, již platila plnou palbu a dokonce této dvouletky ji zbývalo sedm měsíců. Takže mdloby jsou pochopitelné – investice nesmyslná a předražená. Odmítnuto, 14 dní již bez internetu (potřeba bankovních operací), hledáme řešení a navrhuji ukončit. Při tomto pokusu, sáhl mužík ke kompromisu – nabídl zlevněný (dotovaný) router za 595 Kč, ovšem za změnu smlouvy na nových 24 měsíců!! Majitelka je konzervativní typ, 600 Kč není moc, šnek jí celkem nevadí a potřeba internetu stoupá úměrně s klesající soudností.
Jen pro zajímavost, vše řešíme telefonem, „zatím“ fungujícím. Uvozovky vám budou jasné níže.
Sjednána nová smlouva, očekávaný router přišel do týdne. Časové údaje sledujte, svědčí o opravdové vstřícnosti potřeb zoufalého zákazníka. Modem zapojujeme s pomocí technika a za peníze zákazníka – linka zadarmo ještě nefunguje.
Zlatý hřeb operátora nastal při aktivaci modemu – bude zprovozněn do 3 pracovních dnů (normální předpis)!! Jelikož je pátek, víkend se nemaká, tak v úterý příští týden. Obdivuji výdrž kamarádky. V úterý opět za vlastní reklamujeme neaktivní modem.
Velké divení, modem je již aktivován. Zkoušíme internet, opravdu funguje. Na dotaz, proč nebyla aktivace sdělena, rozpačité blekotání. Mělo by již být vše v pořádku – po skoro měsíci? Hluboký omyl, vážení čtenáři – nefunguje telefon!!
A kolečko opět začíná, již nebudu popisovat, bylo by to opakování a dáte mi za pravdu, že opakování je nuda. Jen pro dokreslení solidnosti – kamarádce přichází vyúčtování v plném sazbě. Jako by nechumelilo a celý měsíc surfovala.
Příběh má vyvrcholení. V jeho závěru, při aktivačním procesu, zjištěno, že nový router a při převzetí zaplacený, je v a d n ý - nefunguje pro změnu telefon !!
Tak to je i na mé nervy dost. Co mé, ale i kamarádky. Bez internetu a telefonu již měsíc a půl, platby normál, zaplacený šmejd. Písemně sdělujeme operátorovi, že končíme původní smlouvu, novou neuznáváme a "nerouter" vracíme. Kroutil se, ale proti argumentům neměl šanci. Vracení balíku - dalších 145 Kč.
Po týdnu přišla poukázka za vrácený modem, poštovné nikde. Sděleno, po e-mailové korespondenci (z mého notebooku) že bude odečteno ze smluvní pokuty za nedodržení původní smlouvy.
Čekáte, že zelený mužík bude k dlouholetému zákazníkovi a prošlé anabázi vstřícný, omluví se či dokonce shovívavý a něco odpustí?
Tak to bych nepsal a nevaroval stávající a nedej bože budoucí zákazníky U:fona.
Smluvní pokuta překvapila, byla vysoká a vůbec ani jedno z výše uvedeného nesplnila.
Vlastně něco ano – odhlásil jsem, po tomto příběhu, svoji pevnou linku U:fona se seniorským tarifem. Linku, kterou jsem držel z nostalgie a pro občasný pokec s mojí sestrou v Německu.
Samozřejmě proti smluvní pokutě, která mě čeká. Přežiji, nebojte...
Všichni už „kecáme“ přes skype a jde to bez nervů.
A kamarádka? "Hodinovej" našel bezva internet za poloviční cenu, skype zapíná s kamerou a takovej fofr nemám ani já doma či v Edenu.
Děkuji za přečtení. Jiří