Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem koupil zuby za vláčky Merkur…

Komu a jaké? Trošku musím rozvést příběh, který začal úúplně nevinně. Aktér – můj syn Jiří, který mě často nazlobí (ale mám ho stejně moc rád) a jsem nucen kvůli němu vymýšlet takovéto obezličky.

V titulku je skryt problém – jeho zuby nejsou pro můj vkus dobré. Když se zasměje, černé okraje hlavních zubů změní úsměv na pohled do začouzeného tunelu. Přemýšlel jsem, jak jej inspirovat k nápravě.

„Víš tati, já bych rád, ale fakt na to nemám a moje zubařka mi nic neudělá zadara“.

No, mimořádně nelže, neboť jeho nízký plat spolyká hnusná exekuce z mladické nerozvážnosti (nebo blbosti?), platba za nájem bytu a další věci, které, dle mého seniorského úsudku, vůůůbec nemusí. A mě řádně štvou.

Kouření. Fenomén, který mě, jako celoživotního nekuřáka trošku zvedá a samozřejmě mrzí. Nejen ta nehorázná suma za „dlouhej kouř“, ale jeho absolutní nesmyslnost.

Já vím, pijákům piva také nerozmluvíte, že jeho postoj u žlábku či pisoáru je vlastně házení peněz do záchodu. A že je tam může donést a spláchnout bez toho aby prošly jeho hrdlem. A přitom, podotýkám jako perličku, do 27 let mě kopíroval (a já byl pyšen). Poté parta a já nevím co – prostě začal hulit (dnes 36 let). A hulí, vzhledem k jeho platu, jako fabrika.

Návrh! Utopistický(?), ale každý blbý pokus je lepší než žádný, že?

„Přestaneš kouřit a já Tvé paní nekompromisní uhradím veškeré platby za skvostný chrup“ zkouším a dávám čas na rozmyšlenou. Bere si. Moc si od toho neslibuji, vím jak s tímto fenoménem bojují zavilí (není tam špatné y/í ?).

Situace má nečekanou gradaci a titulek vám po přečtení dalších řádek dá smysl…

Vláčky MERKUR

Děti již dávno po rozvodu opustili mou domácnost. Slabá chvilka, úklid v bývalém dětském pokoji, bedna se starými vláčky. Vyhodím do sběrného dvora!!

Prohlížím  a něco mi říká: „Pozor, to se někomu může hodit, udělej radost sběrateli“. Gůglím, zírám na fotogalerii. Vláčky stavebnice MERKUR, koleje, spouštěcí trafa, vagónky…

MERKUR, slavná předválečná firma má obrovské charizma. Než odvezu, zkusím inzerát a nabídnu za bezplatný odvoz. Zaregistruji se, ofotím bednu s vláčky a napíši inzerát. Nedlouho po zveřejnění, smršť odpovědí. Vědom si formy inzerátu o bezplatnosti, nechápu rozpaky volajícího a po chvilce přemlouvání svoluji za láhev červeného. Další volající neakceptuje bezplatnost a nabízí první sumu. S možností zaslání a vyrovnání poštovného. Hm, móžná, ale odvoz byl jasně formulován. Další nabídka je vážná, finanční a okamžitý příjezd.

Suma mě překvapila, opravu zubů Jiřího by pokryla(!). Morálně jsem chvíli odrovnán a jdu se projít na čerstvý vzduch. Srovnat myšlenky. V lese formuluji sms pro prvního volajícího, hluboce se mu omlouvám za nesplnění slibu a dávám nadějí druhému zájemci – finančnímu.

Přesmyčka se konala. Odmítám zdvořile další zájemce a otáčím dotazy přes sms (to bude účet). První volající se opět ozval  a vysvětlil mě, jako laikovi bazarových obchodů (byl to můj první pokus), základní pravidla:

  • první volající zájemce, slib, má se dodržovat
  • červené bral jako vtip, chtěl se nějak vyrovnat
  • řekněte si, zkusím akceptovat
  • sděluji nejvyšší nabídku, akceptuje
  • domluveno setkání, odvolán druhý zájemce s vysvětlením
  • druhý zájemce navyšuje nabídku za upřednostnění
  • nemám na to nervy, zatím odmítám s upozorněním, že zítra bude moudřejší dneska a výsledek sdělím…

Uf, mezitím odmítám řadu dalších mailů a sms. Když mi jeden volající, bez práva přednostního, bezelstně sdělil, že dávat takovýto poklad (?) zadarmo je nesmysl a že se na internetu vyskytují „přeborníci“, kteří obratem dokáží toto prodat za několikanásobnou cenu, jenom polknu. Fakt? Svatá prostoto! A když mi sdělí orientační ceny jednotlivých kousků „mé bedny“ začíná mě vysychat v krku a pocit hamižnosti za finanční nabídku se vytrácí v oparu naivity. I když původně… sběrný dvůr, však víte, pořád se stydím.

Píši tuto story, nevím jak dopadne. Jedno však splním. Pokud se zadaří, můj syn dostane dar bez podmínek. Já vím, určitě to neschvalujete, není to výchovné ale já bych byl šťasten, že jsem nikoho nepotrestal a morálně něco zkusil.

Ty starožitný vláčky MERKUR budou po letech nečinnosti zase jezdit na některém vlakodromu.

A dělat stejnou radost, jako mě pěkný zuby mýho kluka.

Držte mi palce.                 Jiří

Autor: Jiří Mitáček | pondělí 28.11.2016 0:25 | karma článku: 23,32 | přečteno: 869x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 366x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 750x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 798x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 519x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".