Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase?  Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji. 

Nebylo, stále se nic neděje. Majitelé výše uvedené značky pravděpodobně rezignovali a přistoupili na nehorázné chování tohoto prodejce.

Nadzvedávájí mě reklamní spoty uvedené značky včetně její, určitě dobře zaplacené, prezentace v přiblblém "přístavním" serálu televize Prima. Nový vůz provinčního zubaře, reprezentovaného Bohumilem Kleplem, je poslední model C3. Jak jinak, že?  

Náhodně oslovuji řidiče naší značky a nestačím se divit. Narazil jsem i na majitele nových vozů, zakoupených v době fungující prodejny a servisu v Karlových Varech. První, povinnou servisní prohlídku musí absolvovat (pod hrozbou ztráty záruky) do 2 let nebo najetí 20 ooo km ve značkovém servisu Citroën. Mám Vám pane řediteli vyřídit vřelý "dík", za zájezd do Plzně. Z Varů je to dobrých 85 km. Se zpátečkou... Pokud bych měl popsat jejich zkušenosti a reakce, muselo by se dost slov "vypípat". 
Jiní oslovení, pokud polknou zklamání, hledají nějaké náhradní řešení. Do této kategorie jsem se dostal také já. Již podruhé (takový jsem prostě já, matinko). 

Po anabázi s poruchou motoru, popsané v posledním článku, jsem asi nebyl dost potrestán. Věřil jsem, skoro zamáčkl slzu dojetí z vaší deklarace v diskuzním příspěvku. Cituji: "Ujišťuji Vás, že podnikáme všechny kroky proto, aby se značka CITROËN do vašeho kraje vrátila co nejdříve". 

Porucha motoru mě stála skoro celej můj důchod. Zachráncem nebyl váš servis, pane řediteli, ale konkurenční Pegueot. Díky Pažouťáci! Skoro dvoutýdenní automobilový půst. Kdyby... Ale zrušili jste, tak se starejte, že? Tleskám... a starám se. 
Musím, neboť jak jsem napsal výše, trestání pokračuje. 

Nedělní odjezd z Edenu (chaty). Po nastartování se z motorového prostoru začal valit kouř a klepavý zvuk nevěštil nic dobrého. Jsem 20 km od domova. Počítač mlčí. Snížený výkon motoru již umím ovládat z první poruchy, dojel jsem domů. Soused vykoukl z okna - prý myslel, že přijel traktor.
Pondělní ráno, objíždím s klepajícím motorem servisy - poruchu nemusím identifikovat, každý šéf, pokud právě neohluchl, okamžitě vyběhne z kanceláře. Termín opravy? "Neblázněte, mám plno do konce měsíce"! Podotýkám, že je 3. dubna. Další, totéž. Pegueot - "Je nám líto, konec měsíce, máme vlastní servisní povinnosti." Konečně trochu naděje... servis soukromníka, termín opravy do 14. dubna. S douškou, že je možné i nějaké uvolněné okénko. Na rozsáhlém dvoře vidím značky všech renomovaných firem. Přesto červík pochybnosti hlodá. Zvládnou to? Když mi pan šéf po nastartování okamžitě diagnostikuje poruchu, moje obavy se zmírnily. Asi umí. Porucha je opět v oblasti vstřikování (první porucha byl vadný vstřik č. 1). Krasavec tedy zůstává. Po týdenním čekání a taktním dotazu se dozvídám, že již čekají jenom na objednané originální náhradní díly (asi to bude "pálka") a pokud dojdou, dají vůz na dílnu.
Zkrátím... Po deseti dnech od sepsání zakázky je vůz opraven a převzat s příjemným a podrobným komentářem pana vedoucího servisu. Při zkušební jízdě mám pocit, že motor takovouto opravu potřeboval - je tišší, výkonnější a dokonce zmizelo občasné škubání v určitém rozsahu otáček. Cena? Také rozumná a příjemná. Raději klepu na dřevo... Mám dojem, že jsem našel "svůj" značkový servis.

Proč to všechno píši? Když pominu, že moje problémy s motorem mohou být náhodné, další je vaše dílo. Normálně, pokud bych měl problém, zajedu do servisu Citroënu, sdělím, odborníci převezmou a obvykle druhý, popřípadě další den opět jezdím. Majitelé vozů této značky, pokud mají nějaký servisní problém, musí nějak fungovat s náhradním řešením. Určitě firemní. S mnoha jsem mluvil a bohužel značka nemá dobré renomé. Alespoň v Karlovarském kraji, navzdory celkem slušné reklamě. Není to způsobeno technickými parametry (jsou na vysoké úrovni!), výbavou, komfortními jízdními vlastnostmi, ale opakuji poněkolikáté, prostě chybí servis... vážený pane řediteli Františku Neumane! (Doufám, že ještě jste ve funkci?) Nebo si snad myslíte, že si někdo z potencionálních zákazníků Karlovarského kraje, omámený Vaší reklamou, zajede koupit nového Citroëna třeba do Plzně či do Holýšova??

Takhle naivní snad nejste, že?  

Už si pomalu chystám itinerář na květnový výlet do Vysoké pece u Chomutova (pouhých 65 km) - nejbližší servis. Váš, pane řediteli! Budu potřebovat servisní prohlídku číslo tři (3). Parametry: 6 let anebo 60 000 km - hlásí palubní počítač mého "letadla". Kilometry sice nemám, ale roky jsou jasné. 
Anebo?
Předběžně jsem konzultoval možnost v "mém" novém servisu. Není problém, mám se ohlásit několik dní předem, donést seznámek možných závad. Nastudují potřebné náplně a protokoly prohlídky, objednají prý případné ND, dokonce udělají potřebnou STK. Hmm... To se mi líbí.

Pane řediteli, zásadně jste Vy ani vaše firma neodpověděli na žádnou otázku v minulých mých článcích. Nečekám odpověď ani dnes. Je mi líto, že majitelé v Karlovarském kraji tiše skřípou zuby nad neschopností a politikou nezájmu firmy, jež má ve znaku dvě stříšky. 

Děkuji.            Jiří  

Autor: Jiří Mitáček | čtvrtek 20.4.2017 12:35 | karma článku: 21,57 | přečteno: 664x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 364x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 748x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 797x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 519x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".