Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem si pořídil „motůčko“….

Cože, nevíte co to je? Vysvětlím pro kutilské laiky… Je to takové normální kolečko, alias trakař, které má přídavný elektromotor a dokáže s Vámi drandit bez námahy ve skoro jakémkoli použitelném výškovém převýšení.

No normální… Za ty peníze nemůže být, ale dokáže ulehčit obyčejnou kutilskou činnost.

Internetová nabídka – studuji, procházím a...!! Nejlepší kolečko na světě, skoro zadarmo, respektive 50 % sleva, video využití a nezničitelnosti, barevné provedení…Fantazie! Server český, velice pěkně a profesionálně provedený, všechny kontaktní informace.

No, nekupte to, že? Kouknu do prasátka…? Vyplnil objednávku! Briskně odpovězeno se všemi potřebnými, hlavně platebními údaji. Dobírka není moje káva, férově platím předem bankovním převodem. Při zadání potřebných údajů na mě vyskočí upozornění, že platba je v jiné měně. Nechápu, platbu zastavím a vznáším emailový dotaz k prodejci. Zpětný mail nekopíroval výše uvedenou profesionalitu, pouze sdělil: Dobrý  deň, upozornenie je v poriadku, platbu môžete zrealizovať na avizovaný účet, nakoľko sklad a firma sa nachádza na Slovensku. Podpis mě pobavil. Za tečkou, bez mezery, Andriána. Mimochodem, banka byla ta „naše“ - bezplatná Fio. Jsem klientem a transakce proběhla jako vnitřní platba banky.

Inzerovaná bezplatná dodávka do tří dnů se jaksi opožďuje. Červík zahlodá po pěti dnech čekání. Že bych naletěl? Proč jsem raději nezvolil platbu dobírkou. Pozdě „kolečko“ honit, že? Opět píši mail a opět se mi ozve Adriána s omluvou a žvatlající slovenštinou. Firma má sice sídlo na Slovensku ale sklady v Česku a právě probíhá vnitřní reorganizace, což je vidět i na dodatečné změny v internetové nabídce. Ale už zadala do expedice. Uklidňující info.

Konečně!! Po deseti dnech od objednání, volá expediční firma. Převzala a další den dodá v časovém limitu 1 až dva dny. Další telefonát, dodá dnes...

Odložím vše důležité, připravím vnitřní prostor svého „krasavce“ na větší balík.

Moje kolečko s motorem

Zvonek, podepisuji převzetí a je mi do přistaveného vágenu přenesen neforemný zaflastrovaný předmět – snad motůčko?

Eden, vybalování stavebnice. Návod chybí, sestavuji dle instinktu – není vůbec složité pro kutila mého kalibru. Výsledek?? Nádhera…

Spínač přemisťuji do polohy zapnuto, rozsvícená řada LED signalizuje stav nabití akumulátoru. Naplno nabito… Stisknu páčku reostatu a jedu…!! No, nejedu. Jsem na rovině a to se ten můj nový „zmetek“ za těžký prachy chová jako normální kolečko – pokud netlačím, nejedu. To je teda dárek. Uvidíme s nákladem.

Zanedlouho mám možnost zhodnotit investici – při práci. Přivážím pytle s betonovou směsí, každý bratru 40 kg – nakládám do plastové korby „motůčka“ 2 kusy a…? Bez problému jsem „vlečen“ motorem do místa určení. Dobrý…!!

Objevuji další vychytávku mého pomocníka – má reverz, respektive zpětný chod a tím pádem může nejen „táhnout“ majitele za sebou, ale i tlačit před sebou. Nesrozumitelné? Vysvětlím. Vlastně je to bezva brzda při cestě s kopce, kdy vám náklad začíná, vlastní vahou, „utíkat“ a brzdění přes podrážky selhává. Přepnete na  reverz a brnkáním brzdíte.

Zkusil jsem test. Potřeboval jsem dovézt kamennou směs na úpravu podlaží zázemí Edenu. Hm, směs je sice přítomna, ale pod svahem, který nedovoluje její přepravu nahoru. Prostě to s normálním kolečkem nezvládnete.

Nakládám kamení do plastové korby, potěžkávám, hm… mám problém zdvihnout.

Zapínám elektroniku a vyrážím do svahu. Zjišťuji příjemnou situaci, jsem do svahu tažen silou motoru mého nového pomocníka a vbrzku jsem na horizontu. Jupí… to je super.

Co napsat závěrem pro váhající či neznalé (mezi něž jsem až donedávna také patřil).

„Motůčko“ vám udělá z obyčejné dřiny neobyčejnou zábavu. Pokud nezapnete spínač, je to krásné a lehké kolečko, vyrobené z nerez oceli, se vkusnou korbou. Korba je z plastu, na který dává výrobce záruku nezničitelnosti.

Jestliže jste byli zvyklí do kopců tlačit jako o život, zapomeňte!!

S „motůčkem“ se budete držet a dbát na to, aby jste se udrželi. Prostě budete taženi…

Radost, investice…? Pro mne ano. Dovolím si doporučit…

Součástí balení je i nabíječka vysokokapacitního Li-ion akumulátoru, baterie se nabíjí do plna max. 3 hodiny, vydrží nepřetržitě pracovat až 8 hodin, výkon motoru dovoluje zdolat sklon až 38 stupňů(!).

Podstatná zajímavost? Díky snadno rozebíratelné konstrukci se dá složit do plastové korby a tato se vejde do běžného kufru většiny našich miláčků.

Hezký den přeji a děkuji za přečtení.       Jiří

Autor: Jiří Mitáček | středa 14.6.2017 11:20 | karma článku: 25,33 | přečteno: 1341x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 362x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 747x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 796x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 519x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona

Jiří Mitáček

Geniální pan prezident…

Skoro už nejsem bloger. Nerozumím politice a často jsem zde deklaroval. Děkuji mému věku a životním zkušenostem, že jsem relativně duševně zdráv.

2.7.2019 v 23:54 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1017x | Diskuse| Politika

Jiří Mitáček

Jednoruký syndrom...

Není to vědecká studie, či nové objevení Ameriky. Pouze mé vnímání stále se stupňující virtuální revoluce. Že mě to také „dožene“?

6.5.2019 v 10:51 | Karma: 27,18 | Přečteno: 441x | Diskuse| Společnost

Jiří Mitáček

Proč se, prosím tě, nerozvedeš?...1

Už dlouho mě toto téma vrtá v myšlenkách. Dokonce jsem položil titulkovou otázku několika dobrým kamarádkám. Jejich manželství jsou, či ve dvou případech už byla, soužitím formálním. Skoro se mi chce napsat sourozeneckým, ale...

7.3.2018 v 23:51 | Karma: 27,06 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Volba prezidenta 2018…

Neskutečné a myslel jsem, že nebudu komentovat. Musím, ač se mi to dost politicky „ekluje“. Než začnu svou úvahu, sděluji, že jsem volil pana Drahoše.

14.1.2018 v 0:17 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Politika

Jiří Mitáček

Myslete na své zdraví, přátelé…

Šetřím si zbytky zdraví... Kde, jak?? „Jak prosté, milý Watsone... Nepouštím si televizi a když, tak "opatrně“!

8.1.2018 v 12:39 | Karma: 23,91 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Mám doma malýho zmetka…

Každý má něco, co časem přejmenuje, pokud se mu ta věc moc líbí, nějakou zdrobnělinou – zvířecího miláčka, oblíbený gaučík - otománek, počítačový koutek - virtuálek, ledničku – telku v HD kvalitě, špajzku – bio koutek a jiné...

16.11.2017 v 11:13 | Karma: 23,72 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Hobby

Jiří Mitáček

„Úžasná“ korespondence…

Nejsem v současnosti na blogu moc aktivní, ale občas se stane něco, co mě donutí trochu se „vypsat“. Aktuální volby míjím, splnil jsem svoji občanskou povinnost, mám „svou“ volbu v parlamentu. Tečka.

4.11.2017 v 18:41 | Karma: 22,59 | Přečteno: 434x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Jaký jsi přechodec, čtenáři….?

Pokládám tuto kontroverzní otázku záměrně. Zamysleli jste se někdy nad svým chováním, jako účastník provozu na pozemních komunikací, třeba i při obyčejném přecházení? Nepotřebujete, proč?? Máte přeci přednost a basta.

23.6.2017 v 9:29 | Karma: 22,81 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Vstoupíte dvakrát do stejné chvály…?

Já si dovolím, protože jsem zažil. Pravidelná roční setkání pacientů, sestřiček, lékařů jsem již jednou popisoval. To je ta první chvála. Loňské se nekonalo, firma oznámila, že již nebude sponzorovat...

9.6.2017 v 19:53 | Karma: 21,53 | Přečteno: 482x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase? Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji.

20.4.2017 v 12:35 | Karma: 21,57 | Přečteno: 664x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Babička vypráví pohádku

Za dávných pradávných časů, tak dávných, že už není nikoho, kdo by je pamatoval, kdo by v nich žil, za těch pradávných časů ................

7.4.2017 v 13:54 | Karma: 22,42 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Povídka: Zpověď…

Není zpověď jako zpověď, že? Moc se mi líbilo povídání a krásný styl autorky. Po jejím souhlasu k možné publikaci, posuďte, zda jsem měl správný odhad. Děkuji milá Zdenko.

5.4.2017 v 10:10 | Karma: 22,49 | Přečteno: 320x | Diskuse| Letní povídka

Jiří Mitáček

Bacha, už se vážně rojí…

Volba nového presidenta se blíží a počet kandidátů roste. Pominu trapné, o jednom Zdeňkovi jsem si již dovolil polemizovat, objevují se nové výběry zajímavých budoucích...

13.2.2017 v 12:39 | Karma: 21,59 | Přečteno: 698x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Jak jsem koupil zuby za vláčky Merkur…

Komu a jaké? Trošku musím rozvést příběh, který začal úúplně nevinně. Aktér – můj syn Jiří, který mě často nazlobí (ale mám ho stejně moc rád) a jsem nucen kvůli němu vymýšlet takovéto obezličky.

28.11.2016 v 0:25 | Karma: 23,32 | Přečteno: 869x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Mitáček

Citroën story, aneb manuál pro majitele v Karlovarském kraji…

Rouhal se a byl po „zásluze“(?) potrestán. Kdo? Já, stěžovatel a pisatel kritiky na nepochopitelné jednání a praktiky firmy Citroën v Karlovarském kraji. Trest je kuriózní – potřebuji nutně servis..

20.9.2016 v 11:25 | Karma: 21,27 | Přečteno: 746x | Diskuse| Karlovy Vary
  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".