Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mám doma malýho zmetka…

Každý má něco, co časem přejmenuje, pokud se mu ta věc moc líbí, nějakou zdrobnělinou – zvířecího miláčka, oblíbený gaučík - otománek, počítačový koutek - virtuálek, ledničku – telku v HD kvalitě, špajzku – bio koutek a jiné...

Zapomněl jsem na hospodu... Dosaďte si, tady je šíleně mnoho kombinací.

Ač jsem vlastníkem notebooku (nevytahuji se, konstatuji), pořídil jsem si, v akčním „náporu“ na peněženky zákazníků, notebook další, respektive tablet s klávesnicí. Lákalo mě odzkoušet si dotykové možnosti displeje.

Kdybych neměl při jakémkoli nákupu nějaký problém, zašel bych asi do kostela a dal na modlení. Nezajdu. Měl a zásadní.

Zkusím popsat story netechnicky, ale nevím… Snad neodradím případné čtenářky.

Akční model je už pouze vystavený exponát.

Neva, beru…Hm... Vidím „zápas“ mladého prodavače s bezpečnostním zámkem, hledání originál krabice a kontrolu rozbaleného příslušenství.

Dohledáno, zaplaceno, předáno.

První domácí start, ejhle, systém Windows 10 je již nainstalován a bez hesla se předvádí - v „plné“ kráse.

Uvozovky jsou na místě, jak se později ukázalo, něco se nepovedlo.

Odinstaluji „tovární“ programy a nabídky a začnou se na mě hrnout aktualizace. Kontroluji verzi systému – 1503… Těbůch, kde to tak dlouho leželo? Mám doma verzi W10 o dva levely vyšší (1703) a letos Microsoft slibuje další velkou aktualizaci.

Trpělivě aktualizuji, ale… Při každé nějaký problém a modrá obrazovka smrti mě děsí stále častěji. Když se podaří systém spustit, přes možné opravy a nabídky, preventivně si začínám každý den dělat svůj bod obnovy.

„Dokonalost“ instalovaného mě trestá stále rafinovaněji… při další „modré“ sdělí, že nenalezl žádný bod obnovy. Si dělá pr…l. zmetek jeden. Den předtím jsem poctivě udělal.

Tak dost, oželím mé pracně nainstalované a potřebné, programy, včetně skoro týdenního hokusu – pokusu o „normální“ provoz. Při další „modré“ volím možnost obnovy továrního nastavení. Upozornění o kompletním smazání disku a delším čase beru na vědomí.

Asi po pětihodinovém kroužení kolečka s tečkami, fantastická zpráva: Tovární nastavení se nepodařilo obnovit !!

Šiš, co to mám za zmetka!? Vztekle restartuji. Na tvrdo…

Systém naběhl bez problémů, dokonce mě nic nezmizelo, fakt divný.

No divný? Nezmizelo ani další zasekávání do „modré“ a tak navštívím mateřskou prodejnu. Servisní technik, mimochodem velmi empatický, nevěřícně kroutí hlavou i očima.

„Fakt to nešlo do „továrky? Ale já to musím do továrního nastavení dostat, jinak Vám nemohu uznat reklamaci za nový kus? Byla totiž již o týden překročena možná 14–denní doba výměny“.

 Nabízenou servisní opravu odmítám – tablet se chová, díky předváděcí předinstalaci, jako nepovedený, zastaralý ležák… Neplést, prosím, s pivem. Ten je naopak skvělý.

„Víte co, nechte mi ho tu tři dny a uvidíme, zkusím, co se dá dělat!“

No dobrá, je to přeci servisman prodejny - profesionál.

Po dvou dnech nevydržím.

„Bojuji…“ hlásí při mém spatření. „Zatím marně, vůbec se mě nedaří jej dostat do továrky a to jsem odinstaloval co se dalo. Dejte mi ještě den, mám již pro Vás připravenou „funglovku“. A ukazuje mě krásně, originálně zabalený tabletek.

Vydržel jsem a další den, po marném boji technika prodejny, obdržel.

Při jeho rozbalování jsem zaznamenal novější zdroj nabíjení. Že by vylepšený typ?

No vylepšení bylo více, čekala ihned při uvádění do provozu včetně instalace systému. A to jsem si dal fakt záležet.

Zestručním. Postrádal jsem otravný předplacený antivir, plno továrních programů a co mě doslova šokovalo, při první aktualizaci nainstaloval nejnovější verzi !! O level vyšší (1709) než mám zatím já na notebooku.

Tak teď jsem zase čučel já. Opatrně jsem doinstaloval své původní programy a při jednom z nich, instalace ovladače napájení – problém a modrá obrazovka. Nabídku obnovy z bodu obnovy > nervy. Bez problému obnovil před problémovým ovladačem a bylo jasno. Zkouknul jsem informativně body obnovy – žádný nebyl smazán…

 

"Výborně, můj malej", jak mu škádlivě říkám v titulku, "druhý pokus zvládáš".

Snad jsem nezakřiknul, pardon, nepřechválil.

 

Děkuji za přečtení.           Jiří

Autor: Jiří Mitáček | čtvrtek 16.11.2017 11:13 | karma článku: 23,72 | přečteno: 1097x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 364x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 748x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 797x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 519x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".