Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí …? Ani jedno z výše uvedených, Horší…  

Pokles bezpečí, strach, že obrovská a nekonečná doba  od všech hrůz historie se snad nebudou opakovat.

To, co předvádí pan "mistr" Putin, je vyvrcholením situace, která nemá a nebude mít v naší novodobé historii obdobu.

Upozorňuji, že tento elaborát je zpověď člověka, který konstatoval, že zažil období po nejhorších zrůdných válkách historie. A moc si tohoto období váží.
Pokud se dokážu dívat na dokumenty z I. světové války, „krásné“ dokumenty z hrůz II. světové války, mám pocit, že případná III. světová válka by byla absolutně konečná… Pro lidstvo, pro planetu, pro nás…pro Vás.
Neumíte si to představit, nevěříte, doufáte… Uf, jak rád bych se mýlil.
Rusko je, a v mém chápání už navždy bude, zvláštní země. Už jsem pochopil, za dlouhé roky po éře pana presidenta Havla, že nikdy nebude vlastnit demokratický systém. Musí mít cara, musí lidem přikazovat, jak se mají chovat, komu věřit, koho oslavovat, koho volit… Co za to tento národ získá?? Pokud budu používat slovník jejich představitelů, "Vše co potřebují"... "???, ??? ??? ?????"…  Mám rozvádět? Musel bych se vracet do dlouhé minulosti, ale pamatuji si ze školních let Velkou říjnovou revoluci – Lenin, Aurora atd. Jako papouškové jsme tuto „hrůzu“ dějin konstatovali a co více, v určitém slova smyslu, i věřily…
„Komedie“, která se odehrává na Ukrajině, to krvavé válečné divadlo, mě konečně a závěrečně pomohlo…
Pomohlo? V myšlenkách jsem po invazi „spřátelených“ armád Rusko pohřbil a jak píši výše pochopil jeho mentalitu, jeho zřízení, systém, nekonečnou diktaturu…

Že padne ještě hlouběji, zařídil jeho nynější direktor, který po špinavé práci v organizaci KGB, byl zvolen ruským presidentem. Měl bych dát do uvozovek, MOC mu náramně chutná a předvádí se světu „v plné kráse“. Promiňte můj slovník, dehonestující slova by byla nepublikovatelná.
Nevím, zda mě to bude, v případě atomové hrozby, platné ale…
Řešíme zhovadilost režimu, který dokazuje, že patří na smetiště dějin.
Já vím, nejsem historik, ale obyčejný rentiér, který prožil…A chce ještě prožít…
Už se objevují jiskřičky, které v té záplavě zpráv stačím jakžtakž filtrovat. Po sankcích světových automobilek, které rezolutné opustily tento režim, přemýšlejí denacifikovaní hospodáři „ráje světa“ o obnově značky Moskvič a Lada… To jim přeji, ty staré „pekáče“, které jsme také zažily… A přibudou další „vyfikundace“. Těším se a dokonce se baziliškovsky usmívám.
Připisuji své úvahy postupně, možná neaktualizovaně. Ukrajina se brání této ruské invazi už 82 dní.
Nyní slyším o blokování vstupu Finska a Švédska tureckým „minidiktátorem“. Nerozumím jeho argumentům, ale pokud mohu poradit velitelům NATO, Turecko z NATO neprodleně vyrazit! A bude jednomyslno...

Závěrem zkracuji: Věřím… Doufám…
Děkuji za podporu.  Jiří 

PS: Snažím se  své, už skromné blogové příspěvky nepolitizovat. Ale titulek mě usvědčuje, že jsem holt musel. Snad to přežijete...
 

Autor: Jiří Mitáček | pátek 20.5.2022 22:15 | karma článku: 25,76 | přečteno: 797x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 362x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 748x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 519x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona

Jiří Mitáček

Geniální pan prezident…

Skoro už nejsem bloger. Nerozumím politice a často jsem zde deklaroval. Děkuji mému věku a životním zkušenostem, že jsem relativně duševně zdráv.

2.7.2019 v 23:54 | Karma: 27,81 | Přečteno: 1017x | Diskuse| Politika

Jiří Mitáček

Jednoruký syndrom...

Není to vědecká studie, či nové objevení Ameriky. Pouze mé vnímání stále se stupňující virtuální revoluce. Že mě to také „dožene“?

6.5.2019 v 10:51 | Karma: 27,18 | Přečteno: 441x | Diskuse| Společnost

Jiří Mitáček

Proč se, prosím tě, nerozvedeš?...1

Už dlouho mě toto téma vrtá v myšlenkách. Dokonce jsem položil titulkovou otázku několika dobrým kamarádkám. Jejich manželství jsou, či ve dvou případech už byla, soužitím formálním. Skoro se mi chce napsat sourozeneckým, ale...

7.3.2018 v 23:51 | Karma: 27,06 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Volba prezidenta 2018…

Neskutečné a myslel jsem, že nebudu komentovat. Musím, ač se mi to dost politicky „ekluje“. Než začnu svou úvahu, sděluji, že jsem volil pana Drahoše.

14.1.2018 v 0:17 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Politika

Jiří Mitáček

Myslete na své zdraví, přátelé…

Šetřím si zbytky zdraví... Kde, jak?? „Jak prosté, milý Watsone... Nepouštím si televizi a když, tak "opatrně“!

8.1.2018 v 12:39 | Karma: 23,91 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Mám doma malýho zmetka…

Každý má něco, co časem přejmenuje, pokud se mu ta věc moc líbí, nějakou zdrobnělinou – zvířecího miláčka, oblíbený gaučík - otománek, počítačový koutek - virtuálek, ledničku – telku v HD kvalitě, špajzku – bio koutek a jiné...

16.11.2017 v 11:13 | Karma: 23,72 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Hobby

Jiří Mitáček

„Úžasná“ korespondence…

Nejsem v současnosti na blogu moc aktivní, ale občas se stane něco, co mě donutí trochu se „vypsat“. Aktuální volby míjím, splnil jsem svoji občanskou povinnost, mám „svou“ volbu v parlamentu. Tečka.

4.11.2017 v 18:41 | Karma: 22,59 | Přečteno: 434x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Jaký jsi přechodec, čtenáři….?

Pokládám tuto kontroverzní otázku záměrně. Zamysleli jste se někdy nad svým chováním, jako účastník provozu na pozemních komunikací, třeba i při obyčejném přecházení? Nepotřebujete, proč?? Máte přeci přednost a basta.

23.6.2017 v 9:29 | Karma: 22,81 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Jak jsem si pořídil „motůčko“….

Cože, nevíte co to je? Vysvětlím pro kutilské laiky... Je to takové normální kolečko, alias trakař, které má přídavný elektromotor a dokáže s Vámi drandit bez námahy ve skoro jakémkoli použitelném výškovém převýšení.

14.6.2017 v 11:20 | Karma: 25,33 | Přečteno: 1341x | Diskuse| Hobby

Jiří Mitáček

Vstoupíte dvakrát do stejné chvály…?

Já si dovolím, protože jsem zažil. Pravidelná roční setkání pacientů, sestřiček, lékařů jsem již jednou popisoval. To je ta první chvála. Loňské se nekonalo, firma oznámila, že již nebude sponzorovat...

9.6.2017 v 19:53 | Karma: 21,53 | Přečteno: 483x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase? Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji.

20.4.2017 v 12:35 | Karma: 21,57 | Přečteno: 664x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Babička vypráví pohádku

Za dávných pradávných časů, tak dávných, že už není nikoho, kdo by je pamatoval, kdo by v nich žil, za těch pradávných časů ................

7.4.2017 v 13:54 | Karma: 22,42 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Povídka: Zpověď…

Není zpověď jako zpověď, že? Moc se mi líbilo povídání a krásný styl autorky. Po jejím souhlasu k možné publikaci, posuďte, zda jsem měl správný odhad. Děkuji milá Zdenko.

5.4.2017 v 10:10 | Karma: 22,49 | Přečteno: 320x | Diskuse| Letní povídka

Jiří Mitáček

Bacha, už se vážně rojí…

Volba nového presidenta se blíží a počet kandidátů roste. Pominu trapné, o jednom Zdeňkovi jsem si již dovolil polemizovat, objevují se nové výběry zajímavých budoucích...

13.2.2017 v 12:39 | Karma: 21,59 | Přečteno: 698x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Jak jsem koupil zuby za vláčky Merkur…

Komu a jaké? Trošku musím rozvést příběh, který začal úúplně nevinně. Aktér – můj syn Jiří, který mě často nazlobí (ale mám ho stejně moc rád) a jsem nucen kvůli němu vymýšlet takovéto obezličky.

28.11.2016 v 0:25 | Karma: 23,32 | Přečteno: 869x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Mitáček

Citroën story, aneb manuál pro majitele v Karlovarském kraji…

Rouhal se a byl po „zásluze“(?) potrestán. Kdo? Já, stěžovatel a pisatel kritiky na nepochopitelné jednání a praktiky firmy Citroën v Karlovarském kraji. Trest je kuriózní – potřebuji nutně servis..

20.9.2016 v 11:25 | Karma: 21,27 | Přečteno: 746x | Diskuse| Karlovy Vary
  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".