Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výborný kauf seniora…

Já mám v sobě asi nějaký magnet na „podařené“ nákupy. Po řadě extempore jsem získal imunitu na pobíhající prodavače po parkovištích obchodních center. Myslel jsem si. Hm… jeden myslel, druhý se… selhal! Posuďte.

  Nedávno jsem byl kontaktován na parkovišti jakýmsi prodejcem parfumerie. Mé odmítavé gesto pochopil po svém. „Respektuji, že nic nechcete ale jsem šéfem prodejců. Pochopte, musím se u Vás alespoň trochu vykecat“ sděluje se širokým úsměvem. „Abych se neshodil víte?“ dodává vzápětí omluvně.

A přitom „vykecání“ mi, jen tak mimochodem, ukázal dva kabelkové parfémy (jeden dámský pro partnerku). Skoro zadarmo – pro mne za dvě stovky.

Použil na mne zcela novou, pro mne dosud neznámou, fintuobrovskou slušnost.

Překvapen a potěšen výše uvedeným, otvírám šrajtofli (chápete?) a nabízím pětistovku. „Nemáte dvoustovku?“ „Nemám, jenom stovku a dvě pětistovky“ ukazuji. Koncert slušnosti pokračuje. „Tak víte co? Dejte mi tu stovku, ale nikde to prosím neříkejte. Víte, jako šéf bych to neobhájil před svými podřízenými. Stalo se – slíbil jsem hrob. Obchodník poděkoval a teatr pokračoval. „Můžu Vás poprosit o malou laskavost? Chtěl bych Vás odměnit – jste mým stým zákazníkem a firma tuto skutečnost oceňuje. Můžete mi věnovat pár minut u mého firemního vozu?“ Žádné počítadlo nevidím, ale nespěchám a na hru dobrovolně přistupuji. Je tak příjemný a nenucený. Na odkládací poličce kufru služební Octavie mi předvádí koncert kosmetiky všeho druhu. Neopomene zdůraznit jejich nekřesťanskou cenu u kamenných obchodníků. Když mi předvede v krásném flakónku nějaké zelené šílenství pro ženy, přidává zadarmo vůni rozkvetlé louky a pro mne vynikající pánskou sportovní kosmetiku, znejistěl jsem. 

Váhání je impulsem pro další smršť typu: „A máte to zadarmo!!" „Děti? Dcerku a syna? Výborně.“ Přidává parfém a kolínskou. S vědomím, že v mé portmonce jsou pouhé dvě pětistovky, snažím se rozvášněného bosse  brzdit. Marně. Jsem mu „velmi“ sympatický (no bodejť) a duplikuje celou sadu. Na poličce naskládáno deset kusů kosmetiky za cenu jedinkého – výše uvedeného zeleného parfému. A pouze pro mne (!) jako dar firmy - za 1990 korun!! Omluvně ukazuji mou hotovost. „Není problém“ švitoří obchodník a odebere duplicitní sadu a na revanš přidána prémie – kabelkové balení vůně Tabasco.

Když doma vybaluji můj titulkový kauf, napadne mne udělat malou inventuru své slabé chvilky. To bylo dílo!! Na netu zadávám název zeleného šílenství („normálně“ za 2000 Kč, pane). Kolem dvou stovek!! Přidávám další, každé tak do stovky. Suma sumárum – za pět set dobrý. Berou mne mrákoty typu „idiotem za každou cenu“. Vztek, bezmocnost, chladná racionalita! Tak slušnost panáčku!? Sedám do auta a jedu zpět… samozřejmě obchodníček nikde. Co jsem čekal, že? Cestou domů se kontrolně stavím na parkovišti jiného marketu. A ejhle… Můj pan „slušňák“ zde má opět otevřeno. „Tak kamaráde, role blbců si vyměníme“ napadá mě.

„Jéé dobrý den to jsem rád že jsem Vás našel už jsem nedoufal“ vysypu jedním dechem bez uzardění. „Přivezl jsem tu zbývající tisícovku, abych nepřišel o tu duplicitu…! Upřímnost jsem na obličeji vykouzlil jako profík z Národního. Zjevně zabírá. „Ne-není problém“, překvapeně koktá suverén. Chvíli si vychutnávám roli Zora. „Nebudu vás trápit milý pane. Na netu jsem si ověřil fakta a obchod s vámi ruším. V tašce máte vše, včetně nezaplacené vůně“. Neprotestoval - věděl.

Já věděl také – už nikdy!

  S tisícovkou v peněžence jsem bojoval se smíšenými pocity. Žádné zadostiučinění a už vůbec ne radost, spíše  PROČ!! Proč tuto činnost dělá zrovna tento inteligentní mladý muž, proč tito prodejci nemají špatné svědomí ze zjevného podvodu, proč zase já, 10 x PROČ…?? 

Hezký den přeji.                                       Váš  Jiří

PS: Tento článek berte jako pokračování mého „osvětového“ cyklu. Pokud Vám, nebo vašim kamarádům či přátelům pomůže, splnil účel.

Autor: Jiří Mitáček | čtvrtek 29.11.2012 1:16 | karma článku: 30,79 | přečteno: 2164x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 366x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 750x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 798x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

OBRAZEM: Prahou prošel majálesový průvod. Masky kritizovaly Beka a bydlení

1. května 2024  19:05

Součástí oslav 1. máje byl ve středu studentský majálesový průvod, který vyrazil z pražské Kampy a...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".