Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bacha, začínají se rojit…

Kdo? Pokud vás napadá nějaká souvislost s přírodou, jde pouze o metaforu. Já jsem toto přirovnání použil pro zamyšlení o čase budoucím – příští volbě prezidenta. Řeknete si: „Co blbne, pan prezident má před sebou zhruba ještě tři roky, tak je času hafo.

Mě osobně nechává klidným. Proč? Zavázal jsem se ve svém jediném článku, že těch šest let první volby přežiji v ignoraci. Pozor, neplést si s emigrací.

Přežívám. I když se mi občas, při zjevení pana Zemana, otevírá kudla v kapse a bolí ruka při přepínání programů. A že se pan prezident zviditelňuje! Příznivci a pan Veleba kvitují, ale červenokartaři mají evidentně opačný názor.

Takže klídek, udržujte se ve zdravotní kondici, ať se dožijete výše zmiňované budoucí volby.

Trošku mě ulítla původní myšlenka. Jako to rojení. Naváži. 

Jde o budoucí prezidentské kandidáty. Některá jména jsou úsměvná, tak trošku lidová tvořivost. Např. Božský Karel, socioložka paní Šiklová nebo všechnovidič Šíp. Usmívám se. Doufám, že vy také.

Jiná mě však zaujala a jedno z nich přímo vyděsilo. Která? Neberte to, prosím, jako nějakou předvolební agitku. Nakonec, i když se o smrti nemá žertovat, třeba se volby nezúčastním, že? Zase odbočuji. Ta jména.

Kněz, religionista Tomáš Halík a současný senátor Zdeněk Škromach. Prvního nechám na jinou, možná budoucí úvahu.

To zděšení se týká pana senátora. Nejdříve co na něm obdivuji ...

Obrovské „sebevědomí“…

Musel jsem dát do uvozovek, protože bych jinak urazil osobnosti, jenž tuto přirozenou vlastnost mají neoddiskutovatelnou. Napadá mě pan prof. MUDr. Jan Pirk, plastický chirurg Bohdan Pomahač nebo bezvadná sportovkyně Barbora Špotáková. Určitě bych našel mnoho jiných, ale pan Škromach??

ODVAHU a statečnost...

Musím vyzdvihnout. Hódně vysoko. Zatím postrádám selfíčko z Mont Everestu, ale to z bazénku nebo na tryzně v bývalém koncentračním táboře Terezín! Fakt pěkný. Kam se hrabou výše jmenovaní.

Nečetl jsem všechny jeho „štěky“, kterými oznámil budoucí kandidaturu. Musela by mě postihnout slabá chvilka. Bulvár se však činí a to se panu senátorovi, vzhledem ke čtenosti a složení čtenářů, zamlouvá.  

Když se po pádu komančů objevil na politickém výsluní, zaujal. Dokázal, jak to nazvat výstižně, hurvínkovským (promiň Hurvajs) stylem papouškovat co se ve straně a ve společnosti „nosilo“. Nabyl jsem dojmu, že snad nic jiného, než výše jmenované neumí.  Podobně se prezentoval bývalý odborářský boss "taťka" Falbr. A vidíte kam to dotáhl, chlapec! "Vážený" europoslanec, plat v eurech, doživotně vystaráno. Když se panu senátorovi zadaří, tak to bude mít v "českých". Taky dobrý, né.  

Potřeboval jsem ověřit pár údajů, které za jeho nekonečný „politický“ život registruji. Vygůgloval jsem stránku kandidáta. No to je dílo, přátelé. Ani tam nelezte! Směs trapných hesel, frází, videí atd. Zaujal mne, mimo jiné, obrázek sedícího senátora za stolem - ve stylu novoročního projevu. Příprava? Kdyby za ním visely starožitné hodiny prezidenta Husáka, skoro bych se lekl, že se vrátily staré časy.

A co takové hovory od bazénku! To je pošušňáníčko...  Lány jsou slabý odvárek.

Ze zběžného prohlížení jsem nabyl dojmu, že nevolit tuto „politickou osobnost“, uděláte pro budoucnost sebe, vašich dětí a této země véélkou chybu. Musel jsem si dát malýho tajtrlíka, abych vydržel. 

Takže, pro potencionální a ODVÁŽNÉ voliče ověřuji z jeho oficiálního životopisu.

Narozen 31. prosince 1956 (Silvestr, helemese...)

Vzdělání:

1) Nástup do školy – musel až v roce 1963, neboť v září 1962 mu bylo pouze 5 let a 8 měsíců. Pokud ano, postrádám záznam o genialitě. 

2) Základní škola – 9 let (už byla povinná devítiletka) – konec 1972, nástup do učení.

3) Vyučen v oboru elektromontér – 1975, nástup na střední školu

4) Střední průmyslová škola elektrotechnická v Brně – předpokládám s maturitou a konec po čtyřech letech, tedy v r. 1979.

5) Vysoké učení technické v Brně, fakulta elektrotechnická

 Ale pozor, tady mi něco hapruje! Oficiálně má pan kandidát napsáno v životopise, že začal makat rukama (důležité ověření), jako elektromontér v Elektrárně Hodonín (1976 – 1977). Buď neumím počítat anebo pan Škromach kecá. Nastoupil do první práce na celý(!) jeden rok a bylo mu tedy dvacet let? Když nepředpokládám, že opakoval nějakou třídu ve škole, musel mít něco kratší, popř. neúplné. Učení asi těžko. Leda, že si dělal průmyslovku večerně. Nebo nějaká nadstavbička s maturitou? Není vysvětleno.

Vzhledem k tomu, že jeho vzdělání pokračuje (viz bod 5) a současně už makal, viz níže:

  • topič, obsluha chemické úpravny vod, provozní elektrikář v Teplárně Brno 1977 – 1980
  • výrobní dělník na obráběcích strojích, montážník armatur v Sigmě Hodonín 1980 – 1986
  • mistr údržby, energetik v Sigmě Hodonín 1986 – 1989
  • předseda odborové organizace OS KOVO v Sigmě Hodonín prosinec 1989 - červen 1996

 je pan uchazeč v podezření, že něco nenapsal správně.

To pěkně začínáte, kandidáte! 

Každopádně, deklarovanou vysokou školu  musel udělat nějakým kouzlem. Že by Plzeň? Nebo na dálku? Co stranické konexe v nějakém sklípku? Nevím a zatím nechám otevřené. Zeptám se na očekávaných  předprezidentských  mítincích.

 Všimněte si jedné pozoruhodné věci - majstrštyku pana žadatele. Od prosince 1989, a nemusím zdůrazňovat co to bylo za rok, pan Škromach pracuje pouze hu…, pardon ústy! Kariéra závratná, kosmická – předseda odborářů (pracovních spasitelů) do června 1996, poté zvolen poslancem. A pak už to pádilo. Funkce, funkce a zase funkce. 

Čtu: předseda Výboru pro sociální politiku a zdravotnictví PS PČR, ministr práce a sociálních věcí, ministr zdravotnictví (??),první místopředseda vlády ČR, místopředseda vlády ČR, předseda Výboru pro sociální politiku PS, předseda Komise pro práci Kanceláře Poslanecké sněmovny, senátor za volební obvod č. 79, místopředseda Senátu Parlamentu České republiky.

Práce pro milovanou stranu, fungující jako výtah k dalším prebendám, rodina, nespočtet uváděných sportovních koníčků. Namátkou: stolní tenis, squash, bowling, jízda na kole, turistika, sportovní střelba. Konec konců, sportovní zaměření je vidět na jeho "roztomilém" bříšku. Jak říká moje známá – „saisoku“.

Uff, další činností vás nebudu unavovat. Nevím, nevím kandidáte. Den má jenom určitý počet hodin a o roce ani nemluvím! Hlavně to nepřehánějte a přibrzděte! Šest let na hradě je náročná řehole, žádná růžovka. Rádcové (a vy jich budete potřebovat!) vám něco zvorají, porazíte korunovační klenoty při viróze nebo dáte blbou amnestii a...  docent Chocholoušek.

 Dost. Nedostal jsem se dál, než k životopisu a už je to na dalšího tajtrlíka. Napadá mě ještě pohovořit o znalosti jazyků „kandidátů“, ale to bych sklouzl k česko - angličtině současného borce na hradě. Pan Škromach se odhalí sám a určitě se sarkasticky zasmějeme.

V jakési diskuzi jsem si dovolil popsat charakteristiku jmenovaného. "Politická vyžírka" se nelíbila hlídačům kodexu a příspěvek byl smazán. Správně, administrátore! Nemohl jsem tušit kam jeho politická star míří!  Takto se přece nemůže diskutovat o člověku, který na svých stránkách hřímá:  "Vraťme lidem důvěru a hrdost na  vlastní zemi" .

Nebo, a to má fakt grády:  "Nejbohatší zdanit ještě víc!"

Já bych přidal údernicky: "Zase se pár let  udržím nema..t". Howk. 

Kampaň bude určitě gradovat. Myslím, že naváži. 

Omlouvám se za délku, nebylo možno pokrátit. To víte, kandidáta musíme proklepnout. A to jsem teprve u životopisných údajů a několika osobních postřehů. 

Děkuji za přečtení.                            Jiří           

Autor: Jiří Mitáček | sobota 11.4.2015 13:23 | karma článku: 21,12 | přečteno: 772x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 366x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 750x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 798x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1757x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".